КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНА МЕТОДИЧНА СИСТЕМА ХІМІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ-ЕКОЛОГІВ У ВИЩИХ ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.20535/1813-5420.1.2012.161371Ключові слова:
хімічна підготовка студентів, підготовка інженерів-екологів, бакалавр-еколог, методична система, компетентнісний підхідАнотація
У статті проаналізовано підходи до вдосконалення хімічної підготовки студентів-екологів у технічних ВНЗ. Автором розроблено концептуальні положення та модель компетентнісно орієнтованої методичної системи хімічної підготовки майбутніх бакалаврів-екологів з позицій блочно-модульного та особистісно орієнтованого підходів. Зроблено висновки щодо принципів її побудови, потенційних можливостей у напрямку формування та розвитку в студентів-екологів необхідних для подальшого навчання та професійної діяльності компетентностей.Посилання
Артюшин Г. Характеристика розвивальної моделі системи перепідготовки та підвищення кваліфікації особового складу правоохоронних органів України / Г. Артюшин // Збірн. наук. праць Уманського держ. пед. ун-ту імені Павла Тичини; [гол. редактор М. Т. Мартинюк]. − Умань : ПП Жовтий О.О., 2009. − Ч. 3. − С. 7−14.
Величко Л. Предметні компетенції з хімії : перше наближення / Людмила Величко // Біологія і хімія в школі. − 2011. − No 4. − С. 10−13.
Величко Л. П. Теорія і практика навчання органічної хімії у загальноосвітніх навчальних закладах : монографія / Л. П. Величко. − К.: Генеза, 2006. − 330 с.
Дахин А. Н. Моделирование как педагогическая задача / А. Н. Дахин // Народное образование. − 2008. − No 9. − С. 180−188.
Комплекс нормативних документів для розроблення складових системи галузевих стандартів вищої освіти : лист Міністерства освіти і науки України від 31 липня 2008 р. No1/9-484 [Електронний ресурс] : [Сайт]. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua (12.09.11). − Назва з екрана. − Мова укр.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / [за заг. ред. О. В. Овчарук]. − К. : "К.І.С.", 2004. − 112 с.
Литвинова Т. Н. Реализация методической системы интегративно-модульного обучения общей химии студентов медицинского вуза [Електронний ресурс] / Т. Н. Литвинова // Фундаментальные исследования. – 2008. – No 5 – С.86−88. − Режим доступу : www.rae.ru/fs/?section=content&op=show_article &article_id=7780889 (21.11.2011). − Назва з екрана. − Мова рос.
Литвинова Т. Н. Теория и практика интегративно-модульного обучения общей химии студентов медицинского вуза : монография / Т. Н. Литвинова. − Краснодар : Издательство КГМА, 2001. – 265 с.
Михеев В. И. Моделирование и методы измерений в педагогике / В.И. Михеев; [изд. 3-е, стереотипное]. − М. : КомКнига, 2006. − 200 с.
Плахотник В. Системний підхід і методична система / В. Плахотник // Біологія і хімія в школі. − 2011. − No 1. − С.8−11.
Професійна освіта : словник [навч. посіб. для учнів і пед. працівників проф.-техн. навч. закл.] / [уклад. С. У. Гончаренко та ін.; за ред. Н.Г. Ничкало; АПН України, Ін-т педагогіки і психології проф. освіти]. − К. : Вища школа, 2000. − 380 с.
Пышкало А. М. Методическая система обучения геометрии в начальной школе : авторский доклад по монографии "Методика обучения элементам геометрии в начальных классах", представленной на соискание научной степени доктора пед. наук / А. М. Пышкало. − М. : Академия пед. наук СССР, 1975. − 60 с.
Рудишин С. Д. Біологічна підготовка майбутніх екологів : теорія і практика : монографія / С.Д. Рудишин. – Вінниця : ВМГО "Темпус", 2009. – 394 с.
Сікора Я. Б. Структурно-функціональна модель формування професійної компетентності майбутнього вчителя інформатики / Я. Б. Сікора // Вісник Житомирського державного ун-ту імені Івана Франка. − Педагогічні науки. − 2009. − Вип. 47. − С. 171−175.
Усманова В. Х. Развитие химических компетенций студентов в процессе профессиональной подготовки инженеров пищевых производств : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Венера Хабибовна Усманова. − Казань, 2007. − 161 с.
Чайченко Н. Н. Формування у школярів теоретичних знань з основ хімії : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : спец. 13.00.02 "Теорія і методика навчання хімії" / Н. Н. Чайченко. – К., 1998. – 34 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).