ДОСВІД ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ВИЩОЇ ТЕХНІЧНОЇ ШКОЛИ ЩОДО ХІМІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ-ЕКОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.20535/1813-5420.1.2011.177589Ключові слова:
хімічна підготовка студентів, підготовка інженерів-екологів, бакалавр-еколог, навчальний процес, навчальні плани підготовки студентів-екологівАнотація
У статті проаналізовано навчальні плани підготовки інженерів-екологів в українських технічних ВНЗ, зроблено висновок щодо несистемності й різноплановості їхньої хімічної складової, а також необхідності її суттєвого вдосконалення. У зв’язку з переорієнтацією вищої технічної освіти України на євроінтеграцію було досліджено європейський досвід щодо професійної підготовки бакалаврів-екологів та її хімічного складника, виявлено найважливіші хімічні дисципліни, які вивчаються студентами-екологами в європейських ВНЗ, їхній обсяг та значущість; окреслено основні напрями вдосконалення хімічної підготовки майбутніх інженерів з охорони навколишнього середовища в українських технічних закладах освіти.Посилання
Гончаренко М. С. Екологія людини: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / М.С.Гончаренко, Ю. Д. Бойчук; за ред. Н. В. Кочубей. − Суми : ВТД "Університетська книга". − К.: Видавничий дім "Княгиня Ольга", 2005. − 394 с.
Дробноход М. І. Концептуальні основи формування екологічного мислення та здібностей людини будувати гармонійні відносини з природою / М. І. Дробноход, Ф. В. Вольвач, С.Г.Іващенко. − К. : МАУП, 2000. − 76 с.
Залеський І. І., Клименко М. В. Екологія людини: підручн. [для студ. вищ. навч. закладів] / І.І.Залеський , М. В. Клименко. − К. : Видавничий центр "Академія", 2005.−388 с.
Замостян В. П. Наукове-методичне обгрунтування програми бакалавра-еколога / В.П.Замостян, В. М. Боголюбов, Л. І. Середа [та ін.] // Наукові записки НаУКМА: спец. випуск. – 1999. – Т. 9. – С. 377–380.
Злобін Ю. А. Загальна екологія: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Ю. А. Злобін, Н.В.Кочубей. – Суми : ВТД "Університетська книга", 2005. – 416 с.
Лук’янова Л. Б. Системний принцип як методологічна основа у створенні системи екологічної освіти / Л. Б. Лук’янова // Педагогіка і психологія. – 2005. – No 4. – С.40–48.
Рудишин С. Д. Проблеми професійної підготовки студентів-екологів / С. Д. Рудишин // Наука і навчальний процес: наук.-метод. збірн. – Вінниця : Вінницький соціально-економічний інститут Університету "Україна", 2006. – С. 92–95.
Рудишин С. Д. Професійна підготовка студентів-екологів як педагогічна проблема вищої школи / С. Д. Рудишин // Педагогіка і психологія. – 2007. – No 1. – С. 55–63.
Рудишин С. Д. Стан екологічної освіти в практиці вищої школи зарубіжних країн / С.Д.Рудишин // Вісник Житомирського держ. ун-ту.−2008.−Вип. 40. Педагогічні науки.−. С.81−85.
Совгіра С. В. Організація проблемного навчання в курсі екології / С. В. Совгіра // Педагогіка і психологія. – 2007. – No 1. – С. 35–46.
Швед М. С. Тенденції розвитку зарубіжної екологічної освіти/М.С. Швед//Вісник Львів. ун-ту. – Сер. Педагогічна. – 2003. – Вип. 17. – С. 167–174.
Сайт Національного університету "Львівська політехніка" / Режим доступу: http://lp.edu.ua/index.php?id=2028.
Сайт Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут", кафедра інженерної екології / Режим доступу: http://ecology.kpi.ua/.
Сайт Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут", кафедра екології та технології рослинних полімерів / Режим доступу: http://www.eco-paper.kpi.ua/doc/navch_plan/eco/navch_plan_bak.xls.
Сайт Національного авіаційного університету, Інститут екологічної безпеки / Режим доступу: http://www.nau.edu.ua/uk/Structure/Institutes/ecobezp/.
Сайт університету Східної Англії (Велика Британія) / Режим доступу: http://www.uea.ac.uk/env/courses/bsc-environmental-earth-sciences#profile.
Сайт Королівського університету м. Гент (Бельгія) / Режим доступу: http://aivwww.rug.ac.be/Studentenadministratie/Studiegids/2003/EN/FACULTY/I_LA/1CYC/INDEX.HTM.
Сайт Мюнхенського технічного університету (Німеччина). Режим доступу: http://portal.mytum.de/studium/studiengaenge_en/umweltingenieurwesen.
Сайт Середземноморського університету (Франція) / Режим доступу: http://www.iut.univ-aix.fr/spip.php?ubrique100.
Сайт університету Люксембурга (Люксембург) / Режим доступу: http://wwwen.uni.lu/fstc.
Сайт Федерального технологічного університету Цюріха (Швейцарія) / Режим доступу: http://www.env.ethz.ch/education/bachelor/academics/index_EN.
Сайт Федерального технічного університету Лозанни (Швейцарія) / Режим доступу: http://enac.epfl.ch/page-1922-en.html;jsessionid=F12CAB11D274C16D98AA598 DB915D6E3.
Сайт університету Нова Горіца (Словенія) / Режим доступу: http://www.ung.si/en/academic-programmes/1100/.
Сайт університет хімічної технології та металургії м. Софія (Болгарія) / Режим доступу: http://www.uctm.edu/en/education/bachelor.html.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).