STUDY OF URBAN SEAL POLLUTION BY A MOTOR TRANSPORT COMPLEX
DOI:
https://doi.org/10.20535/1813-5420.2.2018.147376Keywords:
motor transport complex, environmental safety, harmful substances, pedosfera, soil extraction, physico-chemical analysisAbstract
The study of the impact of motor transport on the soil cover of the adjoining territories in the city of Kyiv is presented. The ecological crisis is one of the most serious and dangerous problems of the contemporary world and society. Anthropogenic activity leads to the widespread pollution of the atmosphere, hydrosphere and lithosphere, which, in turn, leads to the serious consequences for humanity. According to the results of the chemical analysis of aqueous soil extracts, it was found that in the samples of soils studied there is a change in their chemical composition. Hydrogen index of pH (actual acidity) of aqueous extracts of soil, content of basic cations and anions, sulfate-chloride hardness are determined. On the basis of the obtained results, the index of pollution by the value of acidity and sulfate-chloride content for each investigated point of ATC areas is established. Experimental studies indicate the need for measures to prevent the occurrence of SF to the pedosphere and their complete re-inactivation.The conclusion was made on the necessity of using a complex ecological analysis of soils and methods of bioindication for further assessment of the levels of territories pollution. The conducted research can be used for development of the measures for increasing the sustainability of the investigated territories
References
Луканін, В. Н. Промислово-транспортна екологія: підруч. для вузів / В. Н. Луканін, Ю. В. Трофименко – М. : Вища шк. – 2003. – 273 с.
Екба, Я. Л. Екологічна кліматологія і природні ландшафти Абхазії / Я. Л. Екба, Р. С. Дбар. – Сухумі. – 2007. – 324 с.
Новикова, С. А. Сравнительный анализ загрязнения атмосферного воздуха автотранспортом в России и Германии (на примере г. Киль) / C. А. Новикова // Известия Иркутского государственного университета. Серия: науки о Земле. – 2015. – №13. – С. 131-149
Кофанова, О В. Механізми посилення екологічності вітчизняного автотранспорту за рахунок забезпечення його сталого розвитку / О. В. Кофанова, О. Є. Кофанов // Стратегія розвитку України: економіка, соціологія, право. − 2015. − № 1. − С. 67−73.
Матейчик, В. П. Моделювання системи «транспортний потік-дорога» / В. П. Матейчик, М. П. Цюман, Г. О. Вайганг // Міжвузівський збірник «Наукові нотатки». – Луцьк. – 2014. – Вип. 46. – С. 371-381.
Кофанов, А. Е. Геоэкологические аспекты моделирования локального загрязнения приземного атмосферного воздуха отработавшими газами автотранспортных средств / А. Е. Кофанов, Ю. Р. Холковский // Горная механика и машиностроение. – 2017. − № 4. – С. 20−33.
Гольдфейн, М. Д. Расчетный мониторинг распространения выбросов автомобильного транспорта в крупном промышленном городе [Електронний ресурс] / М. Д. Гольдфейн, Н. В. Кожевников, Н. И. Кожевникова // Успехи современного естествознания. – 2006. – № 4. – С. 35–36. URL: www.rae.ru/use/?section=content&op=show_article&article_id=4168 (дата звернення: 23.01.18).
Цыплакова, Е. Г. Приборы и методы контроля и мониторинга воздействия автотранспорта на атмосферный воздух северных городов : дис. на соискание учен. степени доктора технич. наук : спец. 05.11.13 – приборы и методы контроля природной среды, веществ, материалов и изделий. − СПб, 2014. − 347 с.
Кириенко, О. А. Микробиологическая оценка экологического состояния урбанизированных почв / О. А. Кириенко, Е. Л. Имранова // Экология урбанизированных территорий. – 2008. – № 4. – С. 57 – 61. – ISSN 1816-1863.
Миненко, А. К. Функциональная зависимость микробоценоза дерновоподзолистых почв от кислотного режима / А. К. Миненко // Почвоведение. Использование земельных ресурсов. – 2008. – № 2. – С. 113. – ISSN 0032-180X
Рабош, І. О. Оцінка екологічного стану територій автозаправних станцій, розташованих поблизу автомагістралей / І. О. Рабош, О. В. Кофанова, А. В. Підгорний // Вісник НТУ «ХПІ», Серія: Нові рішення в сучасних технологіях. – Харків: НТУ «ХПІ». – 2018. – № 9 (1285). – С. 236–242. – doi:10.20998/2413-4295.2018.09.34.
Офіційний сайт Державної служби статистики України. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/. – Назва з екрана.
Концепція розвитку транспортного комплексу м. Києва” (Київська міська державна адміністрація, ДКП "Науково-дослідний інститут соціально-економічних проблем міста"). [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://kievcity.gov.ua – Назва з екрана.
Канило, П. М. Автотранспорт. Топливно-экологические проблемы и перспективы: монографія / П. М. Канило. – Х.: ХНАДУ. – 2013. – 272 с.
Андрійко, О. О. Хімія: Метод. вказівки до викон. лаборатор. практикуму для студ. техн. спец. бакалавр. циклу підготовки ден. форми навчання / О. О. Андрійко, А. В. Підгорний, Н. А. Гуц. – К.: НТУУ «КПІ». – 2006. – 64 с.
Назаренко, І. І. Ґрунтознавство / І. І. Назаренко, С. М. Польчина, В. А. Нікорич В. А. // Підручник. – Чернівці: Книги – XXI. – 2004. – 400 с.
Бережняк М. Ф. Лабораторний практикум з ґрунтознавства. Методичні матеріали / М. Ф. Бережняк. – Київ: Національний університет біоресурсів і природокористування України. – 2012. – 271 c.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).