ЗАСТОСУВАННЯ ПОЛІФУНКЦІОНАЛЬНОЇ МИЮЧЕ-ДИСПЕРГУЮЧОЇ ПРИСАДКИ ДО ПАЛИВА ЯК ЗАСІБ ЗМЕНШЕННЯ НЕГАТИВНОГО ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ

Автор(и)

  • Iryna Volodymyrivna Roik Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-6979-895X
  • Olena Viktorivna Kofanova Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-9851-6392
  • Oleksandr Ivanovych Vasylkevych Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-0253-9926
  • Mykola Borysovych Stepanov Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/1813-5420.2.2010.178530

Ключові слова:

паливо, автомобільні бензини, миюче-диспергуючі присадки, викиди відпрацьованих газів, парниковий ефект

Анотація

У статті наведено норми токсичності викидів автотранспортних засобів, що діють на території Євросоюзу і України; проаналізовано вплив використання палива низької якості на експлуатаційно-технічні і екологічні показники роботи двигуна внутрішнього згорання. Досліджено застосування поліфункціональної миюче-диспергуючої присадки до вуглеводневого палива з метою зменшення негативного впливу на довкілля. Зроблено висновки щодо перспективності використання поліфункціональних присадок до палива, що дозволить, по-перше, зменшити питомі витрати палива, а по-друге, збільшити повноту його згорання та знизити концентрації шкідливих речовин у відпрацьованих газах автомобіля. Встановлено, що застосування миюче-диспергуючої присадки дозволяє підтримувати максимальну потужність двигуна пропорційно ступеню його зносу, видаляти воду, що накопичилася в паливному баку автомобіля, скоротити витрати на обслуговування та ремонт паливної апаратури двигуна.

Посилання

Офіційний веб-сайт Міністерства палива та енергетики. – Режим доступу: http://mpe.kmu.gov.ua/.

Офіційний веб-сайт Державного комітету статистики України. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/.

Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження дорожніх транспортних засобів стосовно викидів забруднюючих речовин залежно від палива, необхідного для двигунів (Правила ЕЭК ООН No 83-02(03) АВС:1993, ІDТ) : ДСТУ UN/ECE R 83-02(03):2002. – [Чинний від 2002-12-25]. – К. : Держспоживстандарт України, 2002. – IV, 236 c. – (Національний стандарт України).

Бензини автомобільні підвищеної якості. Технічні умови (EN 288 : 2004, IDT): ДСТУ 4839:2007. – [Чинний від 2007-10-03]. – К. : Держспоживстандарт України, 2007. – IV, 14 c. – (Національний стандарт України).

Паливо дизельне підвищеної якості. Технічні умови (EN 288: 2004, IDT): ДСТУ 4840:2007. – [Чинний від 2007-10-03]. – К.: Держспоживстандарт України, 2007. – IV, 14 c. – (Національний стандарт України).

Офіційний веб-сайт Міністерства охорони навколишнього природного середовища України. – Режим доступу: www.menr.gov.ua.

Горбунов В. В. Токсичность двигателей внутреннего сгорания / В.В.Горбунов, Н.Н.Патрахальцев. – М. : ФГУП «НАМИ», 2006. – 123 с.

Марченко А. И. Влияние молекулярной массы нефтяных сульфонатов на высокотемпературную диспергирующую способность полученных на их основе нейтральных и высокощелочных присадок / А. И. Марченко, О. Л. Главати, В. Х. Премислов // Химия и технология топлив и масел. –1981. – No 2. – С. 28 – 32.

Данилов А. М. Присадки к топливам. Разработка и применение в 1996 − 2000 гг. / А.М.Данилов // Химия и технология топлив и масел. – 2002. – No 6. – C. 43–50.

Грицук І. В. До питання вибору і обґрунтування типу випробувального їздового циклу для дослідження показників токсичності відпрацьованих газів двигунів дорожніх транспортних засобів / І. В. Грицук, А. В. Кривопусков, Д. О. Гриценко // Збірн. наук. праць ДонІЗТ. – 2009. - No 17. – C. 106−119.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ТЕХНОЛОГІЇ