MATHEMATICAL MODEL OF THE FREQUENCY CONVERTER SYSTEM OPERATION IN A SHIP'S AUTONOMOUS POWER SYSTEM
DOI:
https://doi.org/10.20535/1813-5420.1.2024.297576Keywords:
mathematical description, efficiency, operating modes of a frequency converter, frequency converter, autonomous voltage inverter.Abstract
The article shows the process of building a model of the frequency converter control system for a ship's autonomous power system. This task was solved to simplify the mathematical description of the frequency converter for the ship's autonomous power system. As a result, a mathematical set of probable combinations of operating states of power switches and the corresponding values of generalised voltage vectors of the autonomous inverter using pulse width modulation were obtained. The modelling carried out on the basis of this data confirmed the correspondence of the obtained values of the phase voltage of the autonomous inverter to real energy processes. It is shown that it is important to further study the technical and methodological factors of increasing energy efficiency and the accuracy of the mathematical description of real links of power systems, which will ensure the process of a more qualitative study of energy processes in them.
References
Пивняк Г. Г. Современные частотно-регулируемые асинхронные электроприводы с широтно-импульсной модуляцией / Пивняк Г. Г., Волков А. В. – Днепропетровск, 2006. – 421 С.
Hierholzer M. Laska. 3rd generation of 1200 V IGBT modules / Hierholzer M. Laska, Th. Loddenkotter M. Munzer, M. Pfirsch F. Schaffer, C. Schmidt Th. // Industry Applications Conference, 1999. Thirty-Fourth IAS Annual Meeting. Conference Record of the 1999 IEEE. – 1999. – Vol. 3. – Р. 1787–1792.
James P. Forsyth. Accelerated testing of IGBT power modules to determine time to failure / James P. Forsyth // Power Electronics, Machines and Drives (PEMD 2010), 5th IET International Conference. – 2010. – Р. 1–4.
Khanna V. Power IGBT Modules / Khanna V. // Insulated Gate Bipolar Transistor IGBT Theory and Design. – 2005. – Р. 465–498.
Komatsu K. Yatsu. New IGBT modules for advanced neutral-point-clamped 3-level power converters / Komatsu K. Yatsu, M. Miyashita, S. Okita, S. Nakazawa, H. Igarashi, S. Takahashi, Y. Okuma, Y. Seki, Y. Fujihira // Power Electronics Conference (IPEC), 2010 International. – 2010. – Vol. 1. – Р. 523–527.
Kusko A. Control Means for Minimization of Losses in AC and DC Motor Drives / A. Kusko, D. Galler. // IEEE Trans. on Industry Applications. – 1983. – Vol. 19. – № 4. – P. 561–570.
Кулагін Д. О. Проектування систем керування тяговими енергетичних установоками моторвагонних поїздів : монографія. Бердянськ : ФО-П Ткачук О. В., 2014. 154 c.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).