BASES OF FORMING OF SELF-CONTROL AT PREPARATION OF SPECIALISTS FOR A POWER COMPLEX
DOI:
https://doi.org/10.20535/1813-5420.2.2015.60576Keywords:
independence, self-control, self-appraisal, components of self-control, form of self-control, classification of self-control, receptions of self-control, stages of forming of self-controlAbstract
In the article the various going is examined near determination of essence of self-control. The necessity of forming of self-control is reasonable in the process of educating of engineers of power complex. A value and necessity of self-control are set forth. His kinds and components mark. The structural elements of self-control are enumerated. His forms and classification are distinguished. The stages of forming of self-control are considered. The role of teacher is indicated on every stage. Receptions over of forming of self-control are brought in an educational process. The levels of formed of self-control mark, and also his quality.References
Анохин А.Н., Острейковский В.А. Вопросы эргономики в ядерной энергетике. - М.:Энергоатомиздат, 2001.-344с.: ил.
Вопросы психологии учебной деятельности младших школьников /под ред. Д.Б. Эльконина, В.В.Давыдова. – М.: Издательство Академии педагогических наук, 1962.-340с.
Галустян О.В. Формирование самоконтроля при обучении иностранному языку в неязыковом Вузе // Перспективные информационные технологии и интеллектуальные системы. - No2. – 2003. – с.94-97.
Гальперин П.Я., Кабыльницкая С.Л. Экспериментальное формирование внимания. – М.: Издательство Московского университета, 1974. – 150с.
Манвелов С.Г. Задания по математике на развитие самоконтроля учащихся. – М.: Просвещение, 1997. – 125с.
Мор Г.А. Формирование навыков самоконтроля и взаимоконтроля у учащихся // Начальная школа. - No10. – 1998. – с.24-30
Никифоров Г.С. Самоконтроль человека. – Л.: Издательство Ленинградского университета, 1989. – 135с.
Психология. Словарь / под ред. А.В.Петровского. – М.: Издательство политической литературы, 1990. – 494с.
Репкина Г.В., Заика Е.В. Оценка уровня сформированной учебной деятельности. – Томск: Пеленг, 2010.
Рувинский Л.И., Соловьева А.Е. Психология самовоспитания. – М.: Просвещение, 1982. – 142с.
Сырецкий М.В.Приёмы работы педагога над развитием навыков самоконтроля у студентов // Вектор науки ТГУNo3(17), 2011.
Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды.- М.: Педагогика, 1989.- 154с.
Чабаненко П.П. Исследование безопасности и эффективности функционирования систем человек-техника эргосетями: Сев-ль, АВМС им.П.С.Нахимова, 2012.-162с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).